Total Pageviews

Monday 26 March 2012

Baik Hati..

Assalammualaikum...baik hati?? hati baik?? makna yang sama kan..kalau baik sangat pun salah dan buat jahat dengan orang pun salah..sifat aku yang tak boleh dikikis adelah terlampau baik sangat dengan orang dan terlampau kasihan..sampai kadang-kadang aku terfikir yang aku tak kesian kan diri sendiri...dok sibuk aje kesian kan orang lain...contohnye kan, pergi jalan-jalan dan ternampak pengemis, orang buta or orang yang mengemis sambil bawak anak kecil..hati ini memang senang je tersentuh..kadang-kadang nangis tiba-tiba bile tengok diorang..ye nasib kita kat dunia ni memang berbeza-beza..nasib aku kira baik..masih ada ibu-ayah, adik-beradik, family, kawan-kawan, kerja..


Tapi kalau dalam soal hati dan masa depan boleh ke aku masih memikirkan atau kasihan kan orang lain melebihi diri aku sendiri..aku pun tak tahu..walaupon aku dah tua...tapi aku masih lagi tak tahu ape yang perlu aku lakukan..mesti akan tanya member-member jugak especially Coet dan rumate..Bagus betul ada member yang sentiasa ada disisi kita masa kita memang tengah pening tak tahu nak buat apa..aku tak nak buat keputusan terburu-buru yang akan membuatkan aku menyesal dan buat orang lain tak puas hati..hidup ni tak kan lari dari masalah dan macam-macam dugaan..This is life, Maiey...face it!!

No comments:

Post a Comment