Total Pageviews

Saturday 2 July 2011

Aktiviti Memancing

Hi assalammualaikum dan selamat pagi....kepada sape yang baca pagila sebab saya taip ni pagi....hurm around 11 a.m gitu...semalam keluar with my friend pegi memancing....sound interesting rite?..yela sangat teruja okes sebab tak pernah join pegi mana-mana aktiviti memancing...kami pergi memancing area Port Klang sana....mula tu macam nak gi Tanjung Harapan...last tanya member semua kata bahaya sebab pegi malam dan tak fimiliar dengan tempat tu...dak opis kate ada hantu laut...haha cam seram jek...tak jadila pegi sana dan mencari-cari tempat nak memancing jugak sebab dah janji dan bawak joran skali...n jumpa la satu kolam memancing ni area2 situ jugak...wah best gile sebab tengok ramai jugakla yang memancing kat situ but overall mens oke....adala beberapa orang perempuan termasuk saya...hurm tengok member pasang joran ngan mata kail pon da susah ni kan nak wat sendiri...memang lambat r..then after da siap pasang dan beli umpan udang trus je cari port nak memancing...besar jugak kolam dier...ada kolam satu n dua...kitaorang pergi kolam satu sebab kolam dua tutup...sampai sana pon dah dalam pukul satu..n minimum tuk pancing 3 jam for RM60....mahal la jugak bagi saya...haha jam pertama dan kedua tu cam bosan-bosan...borak je dengan member tu...sume cite kuar tapi kebanyakkan pasal keje..borak2 ikan tak dapat-dapat...last membe tu nak tukar tempat plak...saya tak follow sebab tengah main ipad mase tu...games..dah lame tu kire bosan trus gi join dier kat tempat baru lak...tengah sedap nak borak joran tiba-tiba tegang, member tu apa lagi tarik macam payah gak la.bekerut-kerut muka..saya just tengok je sebab tak tahu nak tolong cane...orang yang ada dekat-dekat tu yang tolongkan....sekali angkat wow besar maaa...haha finally dapat jugak beb...yess we got da fishh...best giler...haha pastu trus lagi xcitedla nk pancing lagi...lagi tinggal sejam...tunggu punya tunggu tak ada da...member kata dah lapar giler...then kitaorang pon chow dalam pukul empat lebih gitula...best atleast dapat jugak ikan...past je kuar terus cari kedai makan...last pegi area Shah Alam mamakla apa lagi...tu je yang available wat waktu tu...haha...kami makan roti canai jek n milo ais...makan dengan sepantas kilatnya sebab member ada hal plak..sampai umah dalam pukul 5 lebih..balik-balik trus tido sebab penat sangat...weeee...enjoyyss

Ni la ikan nye yang kitaorang dapat...best kan